tisdag, december 2

Mi Casa...

Träden skulle jag vilja ha på vår baksida som skuggar för den heta sommar solen vi har här på somrarna. Är det någon som vet vilken sorts träd det är? Jag gillar verkligen hur trädets grenar breder ut sig och blir som ett skuggande tak.

Kökets färger är lugnande och fräscha Vägg panelen är snygg och lampan vi ser i vänstra hörnet är så snygg! Ljuset måste vara helt underbart när det är tänd.

Här får ni en bättre vinkel på lampan över matbordet. Inomhus dörrarna är vackra med spröjsen, och trots att det är som panel tycker jag inte att dem är på tagliga för att vara för lantliga.

Om ni tittar till höger i bild, kan ni se en rutig tapet. Jag gillar när det är ett helt annat mönster som fångar ögat från resten av närliggande väggar. Inom en snar framtid hade jag tänkt att själv tapetsera en mönstrad tapet på en av väggarna i vår lilla hall. Jag har funnit tapeten på Sandbergs tapeter och tyger.

Spegeln ovanför spisen ger illusionen av att rummet är större. Ett bra tips är att sätta in speglar i små rum eller i mörka hörn för att få känslan att det är större eller för att ljuset ska kunna reflektera i spegeln.


Källa: Alla bilder; Mi Casa

Denna konstruktion skulle man kunna efterlikna med lite IKEA produkter.

Inga kommentarer: