söndag, november 23

Vita detaljer

Nu när snön ligger så vit och fin på marken, ger jag er de vita från mitt vardagsrum. Ramen och jordgloben köpte jag på vår resa till Marbella för några år sedan och halv bordet har jag hittat på en antik affär och målat vit.


Foto:Lindaline

Denna vackra lampa är så pampig men fortfarande så elegant.( från Watt och Weke ) Ljuset reflekteras så vackert när det är mörk i rummet från insidan av skärmen och lampfoten som är i fattigmansilver.
Te bordet fick jag för en 100 lapp på en loppis och den har så vackra hjul till det levande träslaget. Jag har sätt några te bord/te vagnar i inrednings tidningar och i butiker där de kan gå för uppe emot 1000:- och upp till 2500:-, antika som nya. Älskar när jag gör mina kap:)

Foto:Lindaline
En grön kudde från ceannis i ektorps fåtöljen från ikea och en gammal träbricka jag fann i en av mina träkistor som nu ligger på den svarta kofferten.
Foto:Lindaline
Hoppas ni har haft en skön helg i det vita och myst riktigt ordentligt, det har vi här hemma. Julkänslan nalkas med stora steg....

Inga kommentarer: